"... szeretni kell az életet, s nem kell törődni a világ ítéletével. Minden más hiúság." (Márai S.)
Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg! (Giovanni Boccaccio)

2012. március 27.

Tömegközlekedni Ingyen?

2013-tól ingyen lehet utazni az észt fővárosban!
Európában szinte páratlan módon, 2013 januárjától ingyenes lesz a tömegközlekedés a tallinni lakosok számára, miután az intézkedés bevezetését a kiírt népszavazáson a szavazók 75.5 százaléka támogatta. http://kitekinto.hu
Tallinn (németül Reval, oroszul Таллин vagy Таллинн, 1918 előtt Ревель), Észtország fővárosa. Fontos kulturális, oktatási, politikai, pénzügyi, kereskedelmi és gazdasági központja a régiónak. A Finn-öböl partján terül el.
Tallinn történelmi belvárosa 1997 óta a UNESCO Világörökség listáján található.
A várost felkereső turistáknak, illetve a nem Tallinnban élő észteknek azonban továbbra is fizetniük kell a szolgáltatásért. Korábban a városvezetés úgy számolt, hogy az új rendszer bevezetése, illetve a hatékonyabb ellenőrző rendszer kiépítése legalább 20 millió eurójába fog kerülni a városnak. Jelenleg egy átlag havi bérlet 18.5 euróba kerül Tallinnban és a jegyeladások csak a tömegközlekedés fenntartásának 40 százalékát fedezik.
A döntéstől többek között az autóforgalom csökkenését és a kereskedelmi élet fellendülését várja a polgármester, aki szerint a lépés ösztönzőleg fog hatni a város lakosságának növekedésére is.
Számos civil szervezet örömmel fogadta a bejelentést. A Skandináv államokban való ingyenes tömegközlekedés bevezetéséért évek óta harcoló Planka szervezet áttörésként értékelte a döntést, melynek hatására — reményeik szerint — további városok döntenek a térítés mentes tömegközlekedés mellett.
A tallini 429-es (ex Hoyerswerda 718).

A Ganz gyár új trolibuszaira az első megrendelő nem a BKV volt, hanem az NDK és Bulgária trolibuszüzemei. Az időközben bekövetkezett politikai fordulat után a magaspadlós Ikarus trolibuszok nem voltak megfelelőek a szigorú nyugati normáknak. Az NDK eredetileg 150 darabos megrendeléséből összesen csak 55 jármű lett. Annak ellenére, hogy a legtöbb városban igen jó benyomásokat szereztek a járművezetők a GVM-ekről, a '90-es években a selejtezés vagy az eladás sorsára jutottak.
Ennek során kelet-európai vállalatok válogattak a feleslegessé vált, de még üzemképes járművek közül. Így üzemel jelenleg GVM Temesváron (Romániában), Tallinnban (Észtországban) és Cseljabinszkban (Oroszországban), illetve nem utolsó sorban Szegeden.


Az Ikarus és a Ganz-Ansaldo a '90-es évek végén jelentkezett új trolibusztípussal: Észtország fővárosa, Tallinn rendelt öt új alacsonypadlós trolibuszt. Ezek a trolibuszok egy méterrel hosszabbak voltak a prototípushoz képest, ezért változott meg a típusjele IK-412T-ra (412.81-es sorozat). Az öt trolibuszt 1999 nyarán szállították le Tallinnba, ahol 310-314-es pályaszámot kaptak.

A 312-es troli 2004 szeptemberében.

Nincsenek megjegyzések: