"... szeretni kell az életet, s nem kell törődni a világ ítéletével. Minden más hiúság." (Márai S.)
Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg! (Giovanni Boccaccio)

2011. november 6.

Otthon, novemberben

Az utóbbi két nap is szép élményeket hozott számomra: otthon voltam, az ősi, családi fészekben.
Sokszor járok/jártam "odahaza" (bár éppen mostanában nem voltam évekig), s mindig nagyon boldog vagyok "otthon".
Va­ló­ban otthon érzem magam — pedig sosem laktam ott (évekkel viágrajöttöm előtt elköltöztek a szüleim); — valójában ott érzem otthon magam.
Próbálkozom/próbálkoztam bekapcsolódni annak a városnak a jelenébe, ahol az összes ősöm élte az életét. (Bevándorlók voltak köztük, de kivándorlók nem — a szüleim generációjáig.)
Nos, a csatlakozás, különböző okokból, nem sikerült, de a ragaszkodásom változatlan, sőt, erősödő.
Mostani utazásom is elejétől a végéig nagyszerű volt: a vonaton, a rokonomnál, a városban, a múzeumban és hát a - sajnos - elhalt hozzátartozóim sírjánál emelkedett, felfokozott lelkiállapotban voltam.
A TEMETŐBEN:
Édesapám szüleinek síremléke:
Édesanyám szüleinek nyughelye:
Hála és köszönet a helybéli református egyházközségnek, hogy évszázadokon át ugyanazon sírhelyen nyugodhatnak régen elhalt nagyszüleim és nagybátyáim! (Rakosgatom élére a garast, hogy méltó síremléket állíttathassak nekik.)
A VÁROSBAN:
A csodaszép református nagytemplom napsütötte háta:

Az 1830-as években épült klasszicista kúria — most múzeum — hátsó homlokzata:
Mindig nagyon feltöltődöm "odahaza": szeretet, békesség és bizakodás költözik a lelkembe, mely érzések sokáig tartják melegen a szívemet. Elő-előveszem az elmúlt napok kellemes, szép élményeit, melyek idővel szívmelengető emlékekké válnak.
Ezeknek a csodás emlékeknek a segítségével sokáig tudom őrizni azokat a meleg érzéseket, amelyekhez a "szülővárosom"-ban jutok!
Szeretem a "szülővárosom"-at; boldog vagyok, hogy onnan származom, hogy oda tartozom!!
És lenyűgöz a tiszántúli táj különleges, varázsos szépsége is: a végtelen térségek, a háborítatlan csend és a méltóságteljes nyugalom zavartalan, hármas harmóniája. E háromnak a jelenléte alapvető, velem született igényem — szükségem van rájuk, hogy valóban jól érezzem magam.

Nincsenek megjegyzések: