"... szeretni kell az életet, s nem kell törődni a világ ítéletével. Minden más hiúság." (Márai S.)
Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg! (Giovanni Boccaccio)

2011. augusztus 28.

A magyar konyha ünnepe

Tegnap volt a II. Nemzeti Gulyásnap, a MAGYAR KONYHA ÜNNEPE! Magam is megtartottam ezt az ünnepnapot: ORJALEVES-t főztem. Igaz, ez az étel nem piros színű, mint a paprikások-pörköltek, de azért van benne piros paprika: csöves :)) !
Fő az orjaleves.
Ünnepélyesen jártam el valóban, mert:
— a NEMZETI GULYÁSNAP-ot mint A MAGYAR KONYHA ÜNNEPÉT teljes erővel támogatom;
— hagyományos és magyar eredetű(nek vélt) receptet kívántam megvalósítani;
— ünnepi jellegű, ritkán fogyasztott ételt akartam készíteni;
— s mert elvétve szoktam húsból/csontból levest főzni.
A leves kész.

Három hét múlva is ünnepi napok: szeptember 17-18-án az Európai Kulturális Örökség Napjai lesznek.

"A Kulturális Örökség Napjainak célja:
Az 1984-ben megfogalmazott gondolat - hozzáférhetővé, ingyenesen megtekinthetővé tenni emlékhelyeket, műemlékeket a nyilvánosság számára - az évek során alapjaiban nem változott. Az Európa Tanács által indított Európai Örökség Napok rendezvénysorozat során a kapuk megnyitása már nem cél, hanem eszköz az alábbi célok érdekében:" (folytatás a KULTURÁLIS ÖRÖKSÉG NAPJAI című honlapon).
Jelenleg tehát emlékhelyek és műemlék épületek tartoznak a "Kulturális Örökség" körébe (a rendezvény magyar nevében utalás is van erre: "1000 magyar ház").

Más kulturális értékek is vannak azonban, például magyar eredetű ételek, s ezek mint hungarikumok, szintén az Európai Örökség-et jelentik!!!
ORJALEVES

Nincsenek megjegyzések: